A- A A+
Greek English French

Ευρετήριο Άρθρου

Ενδεικτικά θέματα των δράσεων μπορεί να είναι:

  1. Μαθαίνω για τον ρατσισμό και τις διακρίσεις και για τα δικαιώματα κάθε παιδιού.
  2. Όλοι μαζί οικοδομούμε το σχολείο της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Τι μπορούμε να κάνουμε για να υπερασπιστούμε συμμαθητές/συμμαθήτριές μας που γίνονται θύματα ρατσισμού.
  3. Τι είναι ο ρατσισμός και ποια τα είδη του. Μήπως φέρομαι ρατσιστικά χωρίς να το συνειδητοποιώ; "Πώς θα ένιωθα αν?Πώς νιώθει το θύμα του ρατσισμού; "
  4. «Είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίσοι».
  5. Μπαίνω στη θέση ενός παιδιού πρόσφυγα παίζοντας το διαδικτυακό παιχνίδι «Το ταξίδι της φυγής» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες?

(http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko/artikel/722055eb51db56df4cf2c983c38a2401/ekpaideytiko-yliko-1.html?L=xykzzqgq?

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να δώσουν σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις προς τους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε & Δ.Ε., τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. & Δ.Ε., τους Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε. και τους Διευθυντές/Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων όλης της χώρας προκειμένου να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων, ώστε η 21η Μαρτίου να είναι η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στον χώρο των σχολείων με στόχο την αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οφείλουν να παρέχουν διαρκή και σταθερή υποστήριξη στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, ξεκινώντας μάλιστα από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, για να πραγματώνεται η εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, να ενισχύεται ο σεβασμός στην ετερότητα, να εμπεδώνεται η αλληλεγγύη, να καλλιεργείται η ενσυναίσθηση και να απομακρύνονται τα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας, διακρίσεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων από τον χώρο του σχολείου.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες καθημερινά να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις, προωθώντας και υλοποιώντας την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας που έχει ως στόχο την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος.

Καλούμε επίσης, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να μη σιωπούν, να μην παραμένουν απαθή ή αδιάφορα και κυρίως να μην φοβούνται να ενημερώνουν τους αρμοδίους ή να καταγγέλλουν τα φαινόμενα της βίας, των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού που μπορεί να διαπιστώνονται στον χώρο του σχολείου.Η ρατσιστική βία δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα δημοκρατικό σχολείο και όσοι την ασκούν θα πρέπει να τιμωρούνται. 

Οι εκπαιδευτικοί για αναζήτηση σχετικού υλικού μπορούν να ανατρέχουν στις ακόλουθες ιστοσελίδες:

Συνήγορος του Πολίτη, http://www.synigoros.gr

Συνήγορος του Παιδιού, http://www.0-18.gr

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, http://www.unhcr.gr

Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, http://diaforetikotita.gr/

 Unicef, http://www.unicef.gr/reports/symb.php#2

Διεθνής Αμνηστία ? Ελληνικό τμήμα, http://amnesty.org.gr 

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, http://www.ministryofjustice.gr

Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.nchr.gr

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.hlhr.gr/index.php

Ινστιτούτο για Δικαιώματα, Ισότητα και ΕτερότηταnstituteforRightsEquality & Diversity), http://www.i-red.eu/?i=institute.en.home

Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας,

http://www.hlhr.gr/images/site/1010/1035_large/report2013final.pdf

ΕΚΘΕΣΗ του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=2053623&Site=CommDH&BackColorInternet=DBDCF2&BackColorIntranet=FDC864&BackColorLogged=FDC864

COMPASS-Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120517_compass_edition_gr.pdf

Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, http://kemete.sch.gr/?p=719 και

Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσηςhttp://users.auth.gr/gtsiakal/tsiakalos_book.pdf

Εκπαιδευτικό υλικό του Ιδρύματος της Βουλής:

  1. Τι είναι ρατσισμός; Ποια τα είδη του; http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_3racism.pdf
  2. Εργαστήρι 1: «Οι διαφόρων ειδών Άλλοι»  http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_7racism.pdf
  3. Εργαστήρι 2 : «Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf 

 

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Αναζήτηση

Πανελλαδικές
Ανακοινώσεις
Python
Προγραμματίστε μέ παραδείγματα
27η Ιανουαρίου
Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος
Μαθαίνουμε ασφαλείς
Ενημερωτική καμπάνια για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
21η Μαρτίου
Ημέρα κατά των φυλετικών διακρίσεων
Πιστοποίηση ESafety
Χάλκινο Μετάλειο
6η Μαρτίου
Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο
Εγγραφείτε
Μαθήματα προετοιμασίας για τον ΠΔΠ
9η Φεβρουαρίου
Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου
European School Radio
Συντονιστείτε
Ώρα Κώδικα
What most schools don't teach
Το ταξίδι της φυγής
Θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Σημαντικές Ημερομηνίες

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Πλήθος Επισκεπτών

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 49 guests και κανένα μέλος

Σύνδεση χρήστη

JSN Epic is designed by JoomlaShine.com